Wednesday, January 28, 2009

Kreş Maceralarımız I - Montessori Okulları

BEE için yüz milyon tane kreş görüp gezdikten sonra edindiğimiz izlenimler I

Not: Tabii ben 2 yaşındaki bir çocuk için kreş baktigim icin benim beklentilerim daha cok kucuk, sicak, harf,sayi ogrenmesinden ziyade dogal ihtiyaclarinin karsilanacagi , yeterli ilgi gorebilecegi bir ortam arayisiydi.


1- Sihirli Bahce :

Montessori ile egitim veren bir kurum. Genellikle kreslerin bir binanin
alt katinda olmasina alistigimiz icin bu krese gittigimiz de butun binanin bu krese ait oldugunu gordugumuzde bayagi etkilendik. Hatta bina ozel olarak kres icin insa edilmis.Binanin en alt katinda yuzme havuzu, kapali serbest oyun alani, tiyatro/sinema salonu, kucukler icin uyku odalari, ve mutfak var. Yanlis hatirlamiyorsam 3 katli bir bina. En ust katlari sinif sinif ayrilmis. Her bir sinifin hocasi ayri. Montessori felsefesini ve yonetimi benimseyen bir okul oldugu icin her yerde montessori oyuncaklari var. Kresi gezmek icin arayip randevu almaniz gerekiyor.

Bana gore bu kresin artilari :
-Montessori yontemini benimsemis olmalari
-Bina icinde aktivite alanlarinin coklugu ve genis olmasi

Bana gore bu kresin eksileri:
-Okulu gezerken ogretmenlerin daha sevecen olmasini beklerdim.
-Gereginden fazla bir disiplin ve ses yukseltme vardi.

Adres: Sihirli Bahçe Montessori Okulu Birlik Mahallesi, 15.Sokak, No:12,06610, Çankaya,Ankara
Telefon: 312 496 16 71

2- Ilk iz Montessori Okulu:

12 comments:

anne mine said...

merhabalar blogunuza tesadüfen googleda ankara montessori yazdigimda rastladim. ben de kizima jres arayisi içerisindeyim de. oglunuzu krese göndermeye basladiniz mi? çünkü beklentilerimizin benzer oldugunu gördüm ve hangi krese gönderdiginizi merak ettim. tesekkürler simdiden.

ILGIN said...

Merhaba,
Kizim su an 6,5 yasinda ve 2,5 yasindan beri Sihirli Bahce Montessori Okulu'na gidiyor. Haziran sonunda mezun oluyor. Bu okul ona o kadar cok sey katti ki, son derece memnun oldugumu soylemeliyim. Eger istediginiz gunduz bakimevi degil de egitim veren bir kurumsa, cocugunuzun gercekten birseyler ogrenmesini istiyor, ve 0-6 yasin onemine inaniyorsaniz, en onemlisi gozunuz arkada kalmayacaksa, o zaman aradiginiz yerdir. Benim 4 yil boyunca bir kez bile gozum arkada kalmadi. Okula oldukca uzak bir mesafede oturmamiza ragmen esimle kizimizi hergun okuluna biraktik.
Ogretmenlerin soguk olmasi konusuna ise katilmiyorum. Islerini oldukca iyi yaptiklarini, egitim koordinatori Arzu Hanim'dan Montessori egitimi aldiklarini ve belki sizle olmasa da cocugunuzla iyi bir iletisim icinde olduklarini ve sicakliklarini ona hissettirdilerini soyleyebilirim.
Bence Montessori yontemini anlatan bir kitap okumali ve onun egitim felfesinin sizinkiyle uyusup uyusmadigini tesbit etmelisiniz.
Sevgiler

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Mucize Günlükleri said...

Eylem Hanım, yazdıklarınız gerçekten çok etkileyici ve düşündürücü. Yeğenim de bu okulda, acaba sizinle nasıl iletişime geçebilirim daha fazla bilgi almak için?
Sevgiler...

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
gulen yavuz said...

merhaba; oğlumu 2 yaşından itibaren sihirli bahçeye gönderdim yaklaşık 2 yıl. bu yıl 4 yaşına bastı TED anaokuluna başladı. bu sabah bana söylediği şey aynen şu şekil; bu okuldaki öğretmenler kızıyor ama ağlatmıcak kadar kızıyolar (ben:peki onlar kızınca sen üzülüyomusun?) hayır üzmücek kadar kızıyolar ama küçük okulumda (sihirli bahçeyi kastediyor) ağlatacak kadar kızıyolardı. sihirli bahçedeki 2 yılımızda çocuğum hergün ağlayarak okula gitti bir sabahta okula girerken teyzesine teyze beni görecekler demiş yani 3 yaşındaki bi çocuk okulda kimden saklanarak okula girer bilemedik. zaten en son kardeşine sana çok kötü tecavüz ederim dedikten sonra okula göndermedik birdaha. okulda ingilizce dersi yoktu öğretmen sıkıntısı çekiyolar. yani benim yaşadıklarım bu şekil belki benim çocuğumun karakterine uymadı okul o yüzden çok zorluk çekti ama TED anaokuluna giderken 2(2 aydır gidiyor) hiç ağlamadı okulla ilgili keyfi çok yerinde. yemeğimi yemedim diye bana kızmadılar dedi okulun 2. gününde.

 

Buyuyorum Egleniyorum Ogreniyorum